De eerste dagen in Roemenië - Reisverslag uit Traniş, Roemenië van Thomas Snels - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Roemenië - Reisverslag uit Traniş, Roemenië van Thomas Snels - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Roemenië

Door: Thomas Snels

Blijf op de hoogte en volg Thomas

14 Mei 2015 | Roemenië, Traniş

In de middag word je dan opgehaald door de eigenaren van Casa Careel. Omdat wij nog nieuw zijn en nog geen boodschappen hadden boden ze ons aan om een kijkje te nemen in de studentenstad van Roemenië, Cluj-Napoca. In Cluj-Napoca hebben we de ene bezienswaardigheid naar de andere gezien. Zo heb je hier enorm veel mooie grote gebouwen zoals universiteiten, kathedralen en bovendien een gigantisch winkelcentrum. In dit winkelcentrum heb je diverse verdiepingen vol met winkels en eetgelegenheden. In Cluj-Napoca alleen al hebben ze bijvoorbeeld meer dan 25 bioscoop zalen! Na een lange dag te hebben rondgekeken werd er besloten om te eten in het winkelcentrum van Cluj-Napoca. Hier hebben ze dan een plaza met meer dan 10 stands waar eigenlijk kleine restaurantjes zitten. Hierbij zaten bijvoorbeeld Chineze, Japanse, Italiaanse, Roemeense restaurantjes. Maar ook dingen zoals de McDonalds, Chicken Filet, salades en nog wat normale stands. Eenmaal het eten in je handen hebben we een plekje gevonden op een buiten terras met een schitterend uitzicht. Dit uitzicht was een groot meer met diverse fonteinen erin. Buiten het meer waren veel traditionele huizen te bezichtigen. Maar ook dit moest uiteindelijk tot een einde komen. Hierna hebben we 80 kilometer in de auto afgelegd richting Casa Careel in Tranisu. Maar zelfs tijdens z’n autorit kun je je gemakkelijk vermaken in Roemenië. (ook al rijd 90% van de Roemenen alsof ze een doodwens hebben) De wegen richting Tranisu leiden je namelijk door de geweldige natuur van Roemenië. Eenmaal aangekomen op het prachtige landgoed van Casa Careel. Hebben we gelijk ons huisje ingeruimd (Wat veel kleiner was dan we dachten! xD). Hierna hebben we mooi kennis kunnen maken met de andere studenten. Tot hedendaags is het nog altijd gezellig met de andere studenten. De 2de avond hebben we daarom ook met z’n allen gelijk heerlijk ge-BBQ. En toen nog even tot laat in de nacht gezeten bij het kampvuur.

• 22 Mei 2015 - 20:36

Joos Stokkermans:

Blijven schrijven Thomas; leuk om te lezen :)